Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strategie marketingu sensorycznego jako skuteczne narzędzie zindywidualizowanej komunikacji z klientem

Tytuł:
Strategie marketingu sensorycznego jako skuteczne narzędzie zindywidualizowanej komunikacji z klientem
Autorzy:
Staniszewska, Małgorzata
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2055020.pdf
Data publikacji:
2021-08-18
Wydawca:
Uniwersytet Gdański. Wydział Ekonomiczny
Tematy:
marketing
bodźce sensoryczne
produkt
klient
rynek
Źródło:
Współczesna Gospodarka; 2021, 12, 1 (36); 1-8
2082-677X
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest pokazanie, w jaki sposób marketing sensoryczny może być kreatorem doświadczeń poprzez maksymalne zaangażowanie wszystkich dostępnych zmysłów, po- wodując tym samym jednoczesne budowanie silnych więzi konsumentów z marką. Dzia- łanie poprzez zmysły oparte na emocjach dąży do tego, co najbardziej istotne, czyli do zapamiętania marki, a tym samym wzmacnia wzajemną komunikację pomiędzy firmą a klientem. Jest to ogromnie ważne zarówno dla dzisiejszego rynku, jak i dla budujących się marek. Dzisiejsze czasy zmuszają współczesne firmy do nieustannej gotowości oraz śledzenia nowych technologii, ponieważ era cyfrowa powoduje coraz krótsze cykle życia produktów i wpływa na wciąż zmieniające się trendy. Stąd konieczność szybszych i bar- dziej kreatywnych działań marketingowych, aby nieustannie dostosowywać swoją markę do nowych, zróżnicowanych sytuacji. Dlatego to właśnie marketing sensoryczny stanowi bardzo skuteczny sposób oddziaływania na klientów, jest bowiem dziedziną która rozwija się w bardzo szybkim tempie, a zadania stawiane przed marketingiem sensorycznym wa- runkują dalszą dynamikę rozwoju gospodarczego.

The purpose of the article is to present how sensory marketing can be an experience crea- tor by fully engaging all available senses, thus simultaneously building strong bonds be- tween consumers and the brand. Acting through the senses based on emotions strives for what is most important, i.e. brand recall, and thus strengthens the mutual communication between the company and the customer. This is extremely important for today's market as well as for the brands that are being built. Nowadays modern companies are forced to be constantly on the alert and to keep up with new technologies, as the digital era reduce product life cycles and influences continually changing trends. This cause a demand for faster and more creative marketing efforts to constantly adapt your brand to new and di- verse situations. Therefore sensory marketing is a very effective way of influencing cus- tomers. It is also a field which is developing at a very fast pace and the tasks posed to sensory marketing determine the further dynamics of economic development.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies