The study objective was to examine the role of marketing strategies on export performance of
fresh produce fi rms in Kenya. A major stream of research has considered marketing strategy
and performance within the context of a domestic economy. A census survey was carried out
among all the 100 fresh produce fi rms that were ordinary members of the Fresh Produce Export
Association of Kenya (FPEAK) as at 31st June 2019. The study utilized a positivist approach.
Primary data were collected using a structured questionnaire. A descriptive cross-sectional study
design was adopted.
The results of regression analysis revealed that the relationship between marketing strategies
and export performance was positive and statistically signifi cant. To policy makers, the study
recommends regional and bilateral trade agreements that seek to increase the market share for
fresh produce fi rms. To management practice, the study provides guidelines on how to design
and implement sustainable but competitive marketing strategies for the export market. For future
research direction, the study recommends additional moderating/mediating variables that may
infl uence export performance.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00