The aim of this study was to establish the eff ect of corporate social responsibility (donations,
sponsorship and community involvement) on brand awareness within the insurance sector in
Zimbabwe. Data was gathered from 350 insurance customers using a structured questionnaire
with Likert-type questions. The fi ndings show that corporate social responsibility positively
infl uences brand awareness. The study contributes to studies that proved a signifi cant relationship
between corporate social responsibility and brand awareness in sectors other than the insurance
sector. Thus, insurance fi rms are advised to seriously plough back proceeds to their communities
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00