English in India evokes connotations of worldliness, education, class, and power.
Although many less socially fortunate groups lack in the English language
competence, its presence in the Indian street is increasing, and not only in the
context of tourism and marketing. The investigation of the linguistic landscapes of
a number of localities in northern India will focus on public service advertisements
written in English which convey guidelines for the creation of a healthier Indian
society. The study, informed by the rhetoric of social intervention approach,
investigates the choice and the frequency of the persuasive rhetorical devices used in
the texts. It also discusses which of the three modes of persuasion typically underlie
the analysed advertisements, thereby highlighting the preferred approach to tackling
local issues and, indirectly, contributing to strengthening the role of English through
the positive perception of the messages conveyed.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00