Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ wybranych czynników otoczenia bankowego na włączenie cyfrowe społeczeństwa

Tytuł:
Wpływ wybranych czynników otoczenia bankowego na włączenie cyfrowe społeczeństwa
Addressing Financial Exclusion with Digital Banking Services
Autorzy:
Folwarski, Mateusz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2054064.pdf
Data publikacji:
2021-10-18
Wydawca:
Bankowy Fundusz Gwarancyjny
Tematy:
digitalizacja
włączenie cyfrowe
bankowość
digitalization
financial inclusion banking
Źródło:
Bezpieczny Bank; 2021, 84, 3; 81-98
1429-2939
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Cyfryzacja usług bankowych w ostatnich latach istotnie wpływa na bankowe kanały dystrybucji. Otoczenie makroekonomiczne i technologiczne wymuszają na instytucjach finansowych ukierunkowanie swoich działań na zachęcenie kon-sumentów do korzystania z elektronicznych kanałów dystrybucji usług banko-wych.Celem artykułu jest analiza oddziaływania czynników otoczenia bankowe-go na włączenie cyfrowe społeczeństwa. Zmienne objaśniające zostały podzielo-ne na cztery grupy, które obejmują otoczenie makroekonomiczne i technologicz-ne sektora , infrastrukturę systemu bankowego oraz wybrane miary jego rozwoju . Ponadto przeanalizowano włączenie cyfrowe, w zależności od poziomu wykształ-cenia społeczeństwa w danym kraju. W badaniach panelowych wykorzystano ustalone efekty losowe. pochodzące z licznych baz danych m.in.: IMF (Financial Access Survey), EBC (Statistical Data Warehouse), Eurostat, BIS, ESMA dla 27 krajów UE w latach 2012-2019. Wyniki wskazują na istotne zależności pomiędzy zmiennymi objaśniającymi a włączeniem cyfrowym społeczeństwa, potwierdzając dotychczasowe ustalenia a także wskazując nowe zmienne wpływające na włączenie cyfrowe, w tym rolę wysokiego i średniego poziomu wykształcenia społeczeństwa.

The digitization of banking services in recent years has had a substantial impact on banking distribution channels. The increasing use of mobile devices presents a significant challenge for the banking sector and forces financial institutions to focus their actions on encouraging consumers to use electronic distribution channels for banking services, which influences the manner and frequency of use of banking services. The purpose of the article is to analyze the impact of the digitalization of banking services and digital inclusion of the society on financial inclusion. Explanatory variables were divided into four groups, which include the macroeconomic and technological factors, the infrastructure of the banking system and selected measures of the banking sector effectiveness. The article provides also an in-depth analysis of the impact of the level of education of the society on digitally-based financial inclusion. An analysis of factors influencing digital and financial inclusion was carried out in European Union countries for the years 2012–2019. The data for the research was obtained from the IMF (Financial Access Survey), ECB (Statistical Data Warehouse), Eurostat, BIS, ESMA databases. The article specifies the essential factors related to digitally-based financial inclusion of a society, confirming the previous findings and indicating new variables affecting financial inclusion, including the role of the society’s educational level.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies