Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Knowledge of parents of children with autism from Poland, Belarus and France concerning their child’s condition

Tytuł:
Knowledge of parents of children with autism from Poland, Belarus and France concerning their child’s condition
Wiedza rodziców dzieci z autyzmem z Polski, Białorusi i Francji na temat choroby dziecka
Autorzy:
Ślifirczyk, A.
Krajewska-Kułak, E.
Krukowska, M.
Maciorkowska, E.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2053512.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Akademia Bialska Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Tematy:
autism
parents
knowledge
autyzm
rodzicie
wiedza
Źródło:
Health Problems of Civilization; 2019, 13, 2; 114-122
2353-6942
2354-0265
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Background. Autism is not only a problem for p eople with autism, but also for their entire families. Material and methods. 83 families were analysed, including 30 families from Poland, 25 families from Belarus and 28 families from France, an author’s questionnaire was used. Results. The majority of respondents were aware of the fact that autism can also be diagnosed in an adult person. Likewise, the notion of the autistic spectrum was known. While parents from Poland and France realised that a one-time diagnosis of the condition is insufficient, parents from Belarus more often chose the incorrect answer, and therefore they express the tendency to immediately start a therapy without additional consultations. All respondents from France chose the statement that treatment of autism should be started before the age of 3, which was confirmed by the majority of respondents from the other two countries. Polish parents barely considered the importance of preparation required to understand their child’s behaviour, whereas this aspect of the therapy was indicated by almost 90% of the respondents from the other two countries. Parents from Poland (69%) and Belarus (76%) were mostly convinced that autism cannot be cured completely. A different opinion was expressed by 42.9% of parents from France, who were convinced about it. The Poles most willingly used the Internet as a source of knowledge, while the French and Belarusians - a psychologist. A paediatrician was a preferred educator in Poland, in Belarus and France - a psychologist. Conclusions. The parents of autistic children, regardless of the country, showed a low level of knowledge about autism. The vast majority of respondents declared a desire to deepen their knowledge on autism, expressing their preference to have an individual conversation with an educator.

Wprowadzenie. Autyzm nie jest problemem jedynie osób z autyzmem, ale również całych ich rodzin. Materiał i metody. Analizie poddano 83 rodziny, w tym 30 rodzin z Polski, 25 rodzin z Białorusi oraz 28 rodzin z Francji i wykorzystano kwestionariusz autorski. Wyniki. Większość ankietowanych wiedziała, że autyzm można zdiagnozować także u osoby dorosłej, znane było także pojęcie spektrum autystycznego. O ile rodzice z Polski i Francji zdawali sobie sprawę, że jednorazowa diagnoza choroby jest niewystarczająca, to rodzice z Białorusi częściej wybierali błędną odpowiedź, a więc natychmiastowe rozpoczęcie terapii bez dodatkowych konsultacji. Wszyscy ankietowani z Francji wybierali stwierdzenie, iż leczenie autyzmu należy zacząć przed 3 rokiem życia, co potwierdziło większość ankietowanych z pozostałych dwóch krajów. Rodzice z Polski ledwie w połowie za ważne uznali przygotowanie rodziców do zrozumienia zachowań dziecka, podczas gdy ten aspekt terapii wskazało niemal 90% ankietowanych z dwóch pozostałych krajów. Rodzice z Polski (69%) i Białorusi (76%) byli w większości przekonani, iż autyzmu nie można wyleczyć całkowicie. Odmienną opinię wyraziło 42,9% przekonanych o tym rodziców z Francji. Polacy najchętniej jako źródło wiedzy wykorzystywali Internet, Francuzi i Białorusini - psychologa. Za edukatora w Polsce preferowano pediatrę, na Białorusi i we Francji - psychologa. Wnioski. Rodzice dzieci autystycznych, niezależnie od kraju, wykazywali niski poziom wiedzy na temat autyzmu. Zdecydowana większość respondentów deklarowała chęć pogłębienia wiedzy na temat autyzmu preferując w tym celu rozmowę indywidualną z edukatorem.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies