Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Status stron cyfrowych stosunków prawnych: casus firmy przewozowej Uber

Tytuł:
Status stron cyfrowych stosunków prawnych: casus firmy przewozowej Uber
Status of parties digital legal relations: casus of the Uber shipping company
Autorzy:
Świątkowski, Andrzej Marian
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2053378.pdf
Data publikacji:
2021-04-20
Wydawca:
Wyższa Szkoła Humanitas
Tematy:
kierowcy
kurierzy
platformy zatrudnienia
pracownik
samozatrudniony
warunki pracy
Uber
couriers
drivers
employment platforms
employee
self-employed
working
conditions
Źródło:
Roczniki Administracji i Prawa; 2020, 4, XX; 245-259
1644-9126
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niejasny i niepewny status stron stosunków prawnych nawiązywanych na platformach zatrudnienia zobowiązuje do zastanowienia się nad rolą państw członkowskich UE w kształtowaniu i regulowaniu stosunków pracy na platformach zatrudnienia. Warunki zatrudnienia na platformach usługowych nie zbliżają się nawet do ustalonych i powszechnie obowiązujących standardów pracy. Tylko nieliczne państwa członkowskie UE częściowo uregulowały niektóre aspekty transportu pasażerskiego oraz sytuację kierowców i kurierów. Casus platformy Uber oraz innych podobnych do niej platform usługowych wskazuje na konieczność rozszerzenia unijnej, autonomicznej koncepcji pracownika na zawodowo aktywne także w ramach platform zatrudnienia.

The unclear and uncertain status of parties to legal relations established on employment platforms to obliges to reflect on the role of EU Member States in shaping and regulating employment relations on employment platforms. Terms of employment on service platforms do not even come close to established and universally applicable labor standards. Only a few EU Member States partly regulated some aspects of passenger transport and the situation of drivers and couriers. Casus of the Uber platform and other similar service platforms indicates the need to extend the EU’s autonomous concept of an employee to professionally active also within employment platforms.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies