Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Systemic paradigm in the tradition of marketing science

Tytuł:
Systemic paradigm in the tradition of marketing science
Paradygmat systemowy w tradycji nauki o marketingu
Autorzy:
Kamiński, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2051712.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Akademia Bialska Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Tematy:
marketing science
systemic paradigm
history of marketing thought
macromarketing
Źródło:
Economic and Regional Studies; 2017, 10, 4; 29-42
2083-3725
2451-182X
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Subject and purpose of work: This work is devoted to presenting the development of the systemic paradigm in marketing science. Its purpose is to discuss the genesis and early stages of the development of systemic paradigm that forms the basis of one of its mainstream marketing theories, known as macromarketing. Materials and methods: The article was created on the basis of the review and synthesis of the previous studies devoted to the issue of systemic approach to marketing and marketing systems. The historical analysis method, combined with the synthesis of earlier research achievements, was employed. Results: The article fills a gap in the area of identifying alternative paradigms of marketing science. It demonstrates how the systemic approach proposed by the forerunners of marketing was developed into a concept which is now the foundation of one of contemporary marketing sub-disciplines - macromarketing. Conclusions: The main conclusion that follows from the conducted analysis is the observation that systemic paradigm is deeply ingrained in the tradition of marketing thought, creating a prominent direction of reflection which is more concerned with the environmental and social role of marketing than with marketing as a management function.

Przedmiot i cel pracy: Praca poświęcona jest przedstawieniu rozwoju paradygmatu systemowego w nauce o marketingu. Jej celem jest omówienie genezy i wczesnych etapów rozwoju paradygmatu systemowego, tworzącego podstawę jednego z jej głównych nurtów myśli marketingowej określanego jako makromarketing. Materiały i metody: Artykuł powstał w oparciu o przegląd oraz syntezę wcześniejszych opracowań poświęconych problematyce systemowego ujęcia marketingu oraz systemów marketingowych. Wykorzystano nim metodę analizy historycznej połączoną z syntezą wcześniejszego dorobku. Wyniki: Artykuł wypełnia lukę w zakresie rozpoznania alternatywnych paradygmatów nauki o marketingu. Ukazano w nim jak ujęcie systemowe zaproponowane przez prekursorów marketingu rozbudowane zostało w koncepcję, na której oparta jest jedna z współczesnych marketingowych subdyscyplin - makromarketing. Wnioski: Głównym wnioskiem jaki wynika z przeprowadzonej analizy jest spostrzeżenie, że paradygmat systemowy jest głęboko zakorzeniony w tradycji myśli marketingowej, tworząc silny nurt rozważań, który bardziej niż marketingiem jako funkcją zarządzania zainteresowany jest jego społeczną i środowiskową rolą.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies