The present paper is concerned with conceptualisations of Strategic Business Units
(SBUs) that appear in a specific piece of business discourse – the Boston Consulting
Group (BCG) matrix. More specifi cally, the authors analyse both the names and the
language used to talk about the SBUs. The data for the research comes from three
languages: English, Polish, and French, the first of which is the source language of
the terminology, while the other two are target languages into which the terminology
was rendered. Since the analysed phenomena are chiefly metaphors and metonymies,
the theoretical framework was provided by the Conceptual Metaphor Theory and
Conceptual Metonymy Theory.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00