Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Language-Based Recruitment of Migrants to Online Surveys with Facebook Advertisements: A Comparative Assessment from Three Geographical Contexts

Tytuł:
The Language-Based Recruitment of Migrants to Online Surveys with Facebook Advertisements: A Comparative Assessment from Three Geographical Contexts
Autorzy:
Ryndyk, Oleksandr
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2049895.pdf
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
participant recruitment online
migration research
Polish migrants
language targeting
Facebook advertisements
Źródło:
Central and Eastern European Migration Review; 2021, 10, 2; 131-149
2300-1682
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
A handful of studies have used Facebook’s advertisement platform – Facebook Ads Manager – to recruit migrants to online surveys. The main challenge facing migration scholars in designing effective advertisements has been to identify and accurately target migrants on Facebook. Researchers have used proxies, such as users’ previous residence abroad, language(s) or interests, to infer their migration status. Despite some progress, there remains a need to better document and reflect critically on the accuracy of targeting migrants using such proxies. Contrary to studies which relied on users’ previous residence abroad, this study used migrants’ language (Polish) to target and recruit survey participants from among Polish migrants in Norway, Sweden and the UK. Focusing on a single migrant group across three countries, the goal of this article is to assess the accuracy of a targeting strategy which relied primarily on users’ command of a language as an indicator of their migration background. Comparing the results against official migration statistics and the results reported in similar studies, the article provides a compelling case for researchers to prioritise users’ language, rather than previous residence abroad, as the proxy for migration background for migrants whose language, such as Polish, is confined to the borders of a single nation state.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies