The development of technology leads to mechanical reproduction of artworks. This tendency brings the paradox whether mechanical reproduction of artworks enlightens or blinds society. Optimistic perspective of Walter Benjamin and Lippmannian school on reproducibility faces pessimistic view of Theodor Adorno and Max Horkheimer. Thus, the main aim of this paper is to compare W. Lippmann, W. Benjamin, T. Adorno and M. Horkheimer’s views and summarize by checking suitability of two schools’ perspectives in advanced technological century.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00