As well as being an extremely widespread addiction, tobacco smoking is a well-known cause of numerous deaths around the world. Most (80-90%) of lung cancer cases occur among smokers. The awareness of harmful effects of smoking is growing constantly. Manufacturers of tobacco products have recently opted to face this challenge by marketing heated tobacco products. Based on the performed research, tobacco companies maintain that these products are less harmful. They advertise their products as a smokeless, unconventional, less harmful cigarette. Due to the short follow-up period, the studies on consequences of using heated tobacco products are still scarce. This article presents a review of the literature focused on the use of heated tobacco products as an alternative to traditional cigarettes.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00