Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Visual Literacy as a Dimension of the Young Generation’s Cultural Capital – Comparative Research

Tytuł:
Visual Literacy as a Dimension of the Young Generation’s Cultural Capital – Comparative Research
Autorzy:
Wieczorek-Tomaszewska, Małgorzata
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2046856.pdf
Data publikacji:
2021-06-24
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Tematy:
umiejętności wizualne
kompetencje wizualne
komunikacja wizualna
kultura wizualna
visual literacy
visual competence
visual communication
visual culture
visual learning environment
Źródło:
International Journal of Research in E-learning IJREL; 2021, 7, 1; 1-30
2451-2583
2543-6155
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of the research presented in the article, related to visual literacy, is to determine the scope and quality of the phenomenon of communication in the area of symbolic communication. Individual dispositions of information users were taken into account, creating a set of behaviors and reactions, views and concepts, personal beliefs and inclinations that determine the way of life and thinking – the so-called Habitus by Pierre Bourdieu. The aim was to create the characteristics of the examined representatives of the young generation and to determine their predispositions to symbolize (search for references). The research was carried out on two comparative groups of research participants from Poland and Italy in order to examine the quality of contemporary visual communication and the predisposition of information users to visualization, and their adaptation to the visual form of expression. The research meets the educational demand for a modern form of education, taking into account the modern informational live environment and media immersion in the visual reality of the participants of the education process.

Przedmiotem badań przedstawionych w artykule, związanych z visual literacy, jest określenie zakresu i jakości zjawiska porozumiewania się w obszarze komunikacji symbolicznej. Uwzględniono indywidualne dyspozycje użytkowników informacji, tworząc zbiór zachowań i reakcji, poglądów i koncepcji, osobistych przekonań i skłonności, które determinują sposób życia i myślenia – tzw. Habitus wg Pierre’a Bourdieu. Celem było stworzenie charakterystyki badanych przedstawicieli młodego pokolenia i określenie ich predyspozycji do symbolizowania (poszukiwania odniesień). Badania przeprowadzone zostały na dwóch porównawczych populacjach z Polski i Włoch w celu uzyskania odpowiedzi na pytanie o jakość współczesnej komunikacji wizualnej i predyspozycje użytkowników informacji do wizualizacji oraz o ich kondycję adaptacyjną do wizualnej formy ekspresji. Badania wychodzą naprzeciw zapotrzebowaniu edukacyjnemu na nowoczesną formę edukacji, uwzględniającą współczesne informacyjne środowisko życia i medialne zanurzenie w wizualnej rzeczywistości uczestników procesu edukacji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies