Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

bKash vs. Bank-led Option: Factors Influencing Customer’s Preferences – Does it Warrant Voluntary-Insurance-Policy for Rapid-growth Digital-banking in Bangladesh-economy?

Tytuł:
bKash vs. Bank-led Option: Factors Influencing Customer’s Preferences – Does it Warrant Voluntary-Insurance-Policy for Rapid-growth Digital-banking in Bangladesh-economy?
Autorzy:
Rahman, Akim M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2046424.pdf
Data publikacji:
2020-11-09
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania
Tematy:
Bank-led digital
digital-transaction
bKash
Voluntary Insurance
digital-banking
percived risk-factor
Źródło:
Journal of Banking and Financial Economics; 2020, 1(13); 51-69
2353-6845
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In today’s technology-driven world-economy, banking-services have been modernized where customers compete for comparative time-saving-options. Bangladesh, a developing country, is no exception. Besides traditional banking, Agent-banking, bKash, Western-Union etc. serve new-way financial-services. But, in 21st-Century business-mentality era, many factors are unpredictable. Strict laws & application can marginalize the magnitudes of Perceived-risk where developed countries are ahead of developing countries. But it does not guarantee risk-free digital-transaction where developing countries are vulnerable. It might have led a slower growth of digital-banking in countries like Bangladesh. Dealing with determinant Perceived-risk, current author proposed Voluntary-Insurance policy (Rahman, 2018) that deserves to be scrutinized. Using Factor Analysis and Hypothesis Testing on customers’ opinions helps identifying factors that have undermined the growth-trend of bank-led digital. Attributes “Phone call confirmation” has influenced customer’s preference using bKash. “No transaction fee” has influenced using bank-led digital. Addressing risk-factors, Voluntary-Insurance in place can ensure secured digital-banking that can enhance growth of usages digital-banking.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies