Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

“Bringin’ Sexy Back” (and With it, Women): Shusterman Beyond Foucault on the Greeks

Tytuł:
“Bringin’ Sexy Back” (and With it, Women): Shusterman Beyond Foucault on the Greeks
Autorzy:
Sharpe, Matthew
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2044740.pdf
Data publikacji:
2022-04-30
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydział Filozofii
Źródło:
Eidos. A Journal for Philosophy of Culture; 2021, 5, 4; 138-146
2544-302X
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 Unported
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
/Commentary: Richard Shusterman, Ars Erotica: Sex and Somaesthetics in the Classical Arts of Love (Cambridge: Cambridge University Press, 2021), 436 pages./ Like other contributors, I would like to begin by expressing my respect and admiration for the scale and scope of Richard Shusterman’s achievement in Ars Erotica. The Preface acknowledges “the vast amount of material” involved in this project of charting “the history of erotic theory in the world’s most influential premodern cultures,” with each chapter on a different cultural tradition potentially meriting its own monograph (AE, x, xi). As a scholar who has worked in depth on the work of Pierre Hadot, as well as Michel Foucault’s works on the practices of philosophy conceived as an art or craft (technê) of living in the Western tradition, my response will necessarily be more limited. It will address in detail just the first major chapter of the book – especially as I note with appreciation the piece in this symposium by Marta Faustino on the relations between the ars vivendi and ars erotica. I take some comfort in accepting these limitations from the statement of a particular debt that Shusterman proffers in his Preface to Foucault’s works in the finally-not-completed History of Sexuality series. The author notes both what he owes to Foucault on sexuality, particularly in his studies on the ancient Greeks and Romans, as well as his differences from Foucault’s work.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies