Udział plotki i plotkowania w komunikacji ustnej na przykładzie komunikacji biurowej – podejście hybrydowe: pragma-, socjo-, psycho- oraz ekolingwistyczne
Udział plotki i plotkowania w komunikacji ustnej na przykładzie komunikacji biurowej – podejście hybrydowe: pragma-, socjo-, psycho- oraz ekolingwistyczne The contribution of gossip and gossiping to oral communication on the example of office communication – a hybrid pragmalinguistic, sociolinguistic and ecolinguistic approach
The article aims at analysing the concept of gossip at workplace. The main goal of the article is to answer such questions as: what is gossip? Who is involved in spreading gossip at workplace? What are the sources of gossips? The first part (section 1) of the article is theoretical and aims at defining the concept of gossip. The second part (sections 2 and 3) analyses the results of a questionnaire which was carried out among forty respondents. The results are compared with the theoretical assumptions put forth by a number of research works discussed briefly in the article.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00