Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Travelling Europe, Travelling through Crisis: Disintegrated Journeys in Dorota Masłowska’s A Couple of Poor, Polish-Speaking Romanians and Zinnie Harris’s How To Hold Your Breath

Tytuł:
Travelling Europe, Travelling through Crisis: Disintegrated Journeys in Dorota Masłowska’s A Couple of Poor, Polish-Speaking Romanians and Zinnie Harris’s How To Hold Your Breath
Przemierzając Europę, przemierzając kryzys: trudne podróże w dramacie Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku Doroty Masłowskiej i w How to Hold Your Breath Zinnie Harris
Autorzy:
Lachman, Michal
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2043963.pdf
Data publikacji:
2021-12-27
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Źródło:
Porównania; 2021, 30, 3; 119-135
1733-165X
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article reflects on the issues of European social, political and ethical disintegration by looking at two plays which represent both geographic and mental migration of European citizens. Zinnie Harris’s play dramatizes a journey by an energetic businesswoman from the state of seeming success to the condition of collapse of the entire continent. Masłowska’s drama tells the story of a couple who have lost their geographic but also existential bearings after a prolonged bout of drug abuse and partying. The article aims at presenting the European continent as a space of alienated social and personal experience, as a community of people in permanent exile from both the private space and the public ideologies. The two plays offer a reflection on the condition of pre-Brexit Europe with the power of capturing representative lives of those individuals who have lost the sense of the common cause.

Artykuł ukazuje społeczną, polityczną i etyczną dezintegrację koncepcji wspólnej Europy na przykładzie dwóch dramatów opowiadających historie geograficznej i tożsamościowej migracji Europejczyków. Sztuka Zinnie Harris przedstawia podróż z Wielkiej Brytanii do Aleksandrii, której towarzyszy finansowy i instytucjonalny upadek europejskich struktur państwowych. W dramacie Masłowskiej ukazana zostaje historia dwóch podróżujących osób, które straciły zarówno tożsamość, jak i kontrolę nad własnym losem i kierunkiem podróży. W obu utworach Europa jawi się jako miejsce alienacji, jako wspólnota poszukująca tożsamości i doświadczająca wykluczenia. Autorki opowiadają o kryzysie tożsamości, który widoczny był w okresie przed brexitem, a który obecnie stanowi główne wyzwanie kontynentu poszukującego nowej idei wspólnotowej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies