Problemy dostępności map i publikacji nautycznych na Północnej Drodze Morskiej The problem of the availability of nautical charts and publications on the Northern Sea Route
Stwierdziwszy dużą liczbę nieszczęśliwych
zdarzeń na morzach Arktyki podległych
Federacji Rosyjskiej, autor przedstawia wyniki
własnych badań nad problemem bezpieczeństwa
żeglugi na Północnej Drodze Morskiej z punktu widzenia
dostępności oficjalnych map i publikacji
nautycznych. Podkreśla brak rosyjskich publikacji
dotyczących pływów oraz niedostępność przewodnika
do planowania tras na Północnej Drodze Morskiej.
Globalni producenci oficjalnych map i publikacji
nautycznych nie zapewniają właściwego zabezpieczenia
nawigacyjnego w tym zakresie i zalecają
korzystanie z dostarczanych przez Rosję produktów
w języku rosyjskim, co znacznie ogranicza ich użyteczność.
Administracja Północnej Drogi Morskiej zaleca
prowadzenie statków tylko trasami wyznaczonymi
na mapach i opisanymi w publikacjach nautycznych.
Obecnie prace hydrograficzne są ukierunkowane na
wytyczanie nowych tras, co nie rozwiązuje jednak
problemu kompleksowego zbadania mórz rosyjskiej
Arktyki na potrzeby bezpiecznej żeglugi.
Statistical studies of marine accidents and unfortunate
events in ice-covered areas in 1995–2004
and 2004–2011 showed a general lack of information
from the area under the jurisdiction of the Russian
Federation. The author’s research for the period
2004–2011 showed a large number of unfortunate
events caused by lack of adequate provision of nautical
charts, shortage of accurate position systems on
board vessels as well as weak technical condition of
these vessels. The author examined the problem of
navigation safety on the Northern Sea Route in
terms of availability of the official nautical charts and
publications.
The availability of official nautical publications
supplied by global producers is more diverse and
ambiguous than it is in case of nautical charts. Sur prising is lack of Russian publications related to tides
and unavailability of a guide for planning routes on
Northern Sea Route issued by Russia in Russian
and English languages.
Global producers of official charts and nautical publications
do not provide full range of information and
recommend vessels the use of the products supplied
by Russia. These products are issued in Russian.
This is a serious impediment to their use and thus
introduces privilege of ships’ crews who speak Russian.
Northern Sea Route leads through regions that
are not sufficiently explored. The Northern Sea Route
Administration recommends guiding ships only on
designated routes marked on maps and described
in nautical publications. The currently hydrographic
work is focused on determining new routes according
to the spatial distribution of the ice massifs during
the navigation season. However, this does not
solve the problem of a comprehensive exploration of
the Russian Arctic regions for the purpose of safe navigation
on the customized routes.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00