Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Designing responsive environments in the Stary Browar in Poznań. Method and process in creating public space in the city

Tytuł:
Designing responsive environments in the Stary Browar in Poznań. Method and process in creating public space in the city
Projektowanie środowisk wyczulonych na terenie Starego Browaru w Poznaniu. Metoda i proces kreowania publicznej przestrzeni w mieście
Autorzy:
Pazdur-Czarnowska, Anna
Yatsiuk, Yelizavieta
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2040724.pdf
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Politechnika Białostocka. Oficyna Wydawnicza Politechniki Białostockiej
Tematy:
experience design
public space
urban interior
didactic
projektowanie doświadczeń
przestrzeń publiczna
wnętrze miejskie
dydaktyka
Źródło:
Architecturae et Artibus; 2021, 13, 3; 19--30
2080-9638
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the era of rapid development of digital technologies, designers are faced with the challenge of incorporating the tools of the virtual world into the physical world. The widespread use of new media in design makes it possible to create environments that influence human experience. One of the design methods that have influenced human feelings for several decades is Experience Design - an extremely versatile, immersive method, creating exhibition environments, commercial spaces, urban interiors, and virtual worlds of games, applications and websites. This paper aims to present a design process and effect of an experimental, innovative academic program of semester course “Immersive environments and interactivity in designing architectural interiors and their surroundings”1 Moreover, the author’s didactic intention is to present the application of modern digital technologies in urban space design. Gathering the knowledge about the experience design method and its tool - the experience path fulfils high expectations set on students in their future careers.

W dobie szybkiego rozwoju technologii cyfrowych projektanci mierzą się z wyzwaniem wprowadzania narzędzi świata wirtualnego do fizycznego. Powszechne użycie nowych mediów w projektowaniu umożliwia kreowanie środowisk, które wpływają na ludzkie doświadczanie. Jedną z metod, która oddziałuje na ludzkie odczucia jest Experience Design – wyjątkowo wszechstronna, immersyjna metoda tworzenia środowisk wystawowych, przestrzeni komercyjnych, wnętrz miejskich, jak również wirtualnych światów gier, aplikacji i stron internetowych. Celem artykułu jest zaprezentowanie procesu projektowego i jego efektów jako eksperymentalnego, innowacyjnego programu akademickiego prowadzonego w ramach semestralnego kursu „Środowiska immersyjne i interaktywność w projektowaniu architektonicznym wnętrz i otoczenia”1. Ponadto, intencją dydaktyczną autorek jest przedstawienie zastosowania współczesnych technologii cyfrowych w projektowaniu miejskich przestrzeni publicznych. Experience design jako metoda projektowa i związane z nią narzędzia takie, jak np. ścieżka przeżyć, stanowią dopełnienie wysokich wymagań stawianych studentom w ich przyszłej karierze architektonicznej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies