Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Iconic and Symbolic Representation in Early Mathematics Teaching

Tytuł:
Iconic and Symbolic Representation in Early Mathematics Teaching
Reprezentacje ikoniczne i symboliczne w początkowym nauczaniu matematyki
Autorzy:
Żądło-Treder, Joanna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2037936.pdf
Data publikacji:
2021-07-23
Wydawca:
Akademia Ignatianum w Krakowie
Tematy:
edukacja wczesnoszkolna
metodyka matematyki
reprezentacja symboliczna
ikoniczna
early childhood education
mathematics methodolgy
symbolic representation
iconic representation
Źródło:
Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce; 2021, 16, 3(61); 11-25
1896-2327
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Mathematics is an abstract science, it uses a specific symbolic language, a kind of code that is difficult for children to comprehend. Using operation signs and numbers is not simple and obvious for them. The learning of mathematics by children cannot therefore be based on symbols alone. Action is needed first. However, since there is a large gap between an action and a symbol, it is necessary to support the teaching of mathematics with graphic means. Introducing a graphic element as a kind of methodological aid requires careful preparation, motivation and embedding it in previous physical activities performed by children. Otherwise, such an item, instead of facilitating the understanding of a concept, hinders that understanding and becomes an illusory aid. This paper describes the role and importance of pictorial representation in early mathematics teaching. Based on selected examples of tasks from textbooks, the difficulties of illustrating mathematical concepts are presented, and appropriate methodological solutions in this area are indicated.

Matematyka jest nauką abstrakcyjną, posługuje się specyficznym, symbolicznym językiem, rodzajem kodu, który jest trudny dla dzieci. Używanie znaków działań, cyfr nie jest dla nich proste i oczywiste. Uczenie się matematyki przez dzieci nie może więc się opierać jedynie na symbolach. Konieczne jest najpierw działanie. Ponieważ jednak pomiędzy działaniem a symbolem istnieje duża przepaść, to ucząc matematyki należy się posiłkować środkami graficznymi. Wprowadzenie środka graficznego jako swoistego ułatwienia metodycznego wymaga starannego przygotowania, umotywowania oraz osadzenia we wcześniejszych czynnościach fizycznych wykonywanych przez dziecko. W innym wypadku środek taki, zamiast ułatwić zrozumienie jakiegoś pojęcia, utrudnia to rozumienie i staje się ułatwieniem pozornym. W artykule opisano rolę i znaczenie schematów graficznych w początkowym nauczaniu matematyki. Bazując na wybranych przykładach zadań z podręczników, przedstawiono trudności związane z ilustrowaniem pojęć matematycznych oraz wskazano właściwe rozwiązania metodyczne w tym zakresie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies