The paper is an attempt to analyse the Viśākhaṣaṣṭi – the collection of sixty stanzas praising Lord Murukan of Paḻani temple composed by Nārāyaṇa Guru – the mystic, philosopher and social reformer from Kerala. Several stanzas of this mysterious hymn (22, 37, 39, 52, 55) have been selected as representative of Guru’s style of writing characteristic of compositions devoted to Subrahmaṇyan. Nārāyaṇan introduces to his works the twilight language of Siddhas supported with a variety of figures of speech borrowed from Sanskrit kāvya literature. An elaborate and highly sophisticated mixture of these two literary and philosophical traditions became the means by which Guru releases the liberating power of each independent literary construction.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00