Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rozmowa w przestrzeni szkoły. Systemowo-funkcjonalna analiza poszerzonego dyskursu szkolnego

Tytuł:
Rozmowa w przestrzeni szkoły. Systemowo-funkcjonalna analiza poszerzonego dyskursu szkolnego
Autorzy:
Makarewicz, Renata
Awramiuk, Elżbieta
Niesporek-Szamburska, Bernadeta
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/books/2035836.pdf
Data publikacji:
2017-12
Wydawca:
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie. Wydawnictwo UWM
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Książka to to systemowo-funkcjonalna analiza poszerzonego dyskursu szkolnego. Materiałem badawczym są rozmowy między nauczycielem a rodzicami ucznia w kontakcie face to face oraz za pośrednictwem e-dziennika. Cele pracy to: 1) opis sposobu zakodowania w rozmowie między nauczycielem a rodzicami ucznia sygnałów wartościowania emocji, zachowań, czynności i postaw; 2) wyodrębnienie metodą systemowo-funkcjonalnej analizy dyskursu (SFAD) językowych środków OCENY i negocjowania postaw w powiązaniu z systemem gramatycznym języka polskiego; 3) określenie przyczyn porażki lub sukcesu w komunikowaniu się szkoły z domem ucznia. W książce opisano afekt, aprecjację, osąd i relacje przez pryzmat użytych środków językowych i ich skuteczności komunikacyjnej. Forma gramatyczna użytych wyrazów dostarcza informacji o nadawcy komunikatu. Istotne w badanym dyskursie są nie tylko relewantne wybory leksykalne, lecz także posługiwanie się gramatyką użytych wyrazów. Kluczowe dla opisanych obserwacji są uwagi związane z emocjonalnością towarzyszącą kontaktom językowym. Książka nie ma charakteru oceniającego sprawność komunikacyjną uczestników dyskursu, lecz opisuje i analizuje to, co dotychczas było nieujawnione. Jak pokazują wyniki, umiejętność mówienia i słuchania jest sztuką wciąż wymagającą doskonalenia. Autorka ma nadzieję, że jej badania przyczynią się do usprawnienia komunikacji między nauczycielem a rodzicami ucznia.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies