Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Preferencje muzyczne w dobie popularności strumieniowego słuchania muzyki

Tytuł:
Preferencje muzyczne w dobie popularności strumieniowego słuchania muzyki
Music preferences in the age of music streaming
Autorzy:
Parus-Jankowska, Magdalena
Nożyński, Szymon
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2034607.pdf
Data publikacji:
2020-03-30
Wydawca:
Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Tematy:
algorytm
preferencje muzyczne
wszystkożerność muzyczna
radio
platformy streamingowe
algorithm
musical preferences
musical omnivore
streaming platforms
Źródło:
Studia Humanistyczne AGH; 2020, 19, 1; 71-84
2084-3364
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Autorzy zastanawiają się, jak w sytuacji coraz powszechniejszego użytkowania i dostępu do usług strumieniowych, sprawdzają się badania preferencji muzycznych. Dzisiaj, kiedy każdy słuchacz pozostawia bardzo szczegółowe informacje o sobie – tylko korzystając z nowych form dystrybucji muzyki – być może badania preferencji nie są konieczne. Z drugiej strony jednak, tego rodzaju badania mogą odpowiedzieć na pytanie „dlaczego” słucha się konkretnej muzyki, co stanowić będzie jakościowe wskazanie, bardziej precyzyjne niż mapa stworzona przez algorytm. Słuchając strumieniowo, użytkownik tworzy swój własny profil, często nieświadomie, a wszechmocne algorytmy przekształcają go w odpowiednie sugestie muzyczne. Robią to w sposób „dyplomatyczny”, dzięki czemu słuchacz ma poczucie dokonywania autonomicznych wyborów. Warto zatem przyjrzeć się działaniu algorytmów i zagrożeniom jakie ze sobą niosą.

The authors wonder how, in a situation of increasing use and access to streaming services, music preference research works. Today, when every listener leaves very detailed information about themselves - only using new forms of music distribution - it may not be necessary to study preferences. On the other hand, such research can answer the question "why" the consumer listens to a particular music, which will be a qualitative indication, more precise than the map created by the algorithm. By streaming, the user creates his or her own profile, often unconsciously, and the omnipotent algorithms transform it into appropriate music suggestions. They do this in a "diplomatic" way, making the listener feel like making autonomous choices. It is therefore worthwhile to look at the operation of the algorithms and the risks they pose.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies