The paper presents some associations between age and dairy products consumption. There were found relevant correlations between age and chosen distribution outlets, self-provisioning and consumption?s frequency of milk and hard cheese.
Artykuł ma na celu zbadanie zależności pomiędzy wiekiem a zwyczajami żywieniowymi związanymi z konsumpcją produktów mlecznych. W związku ze zmianami w strukturze wiekowej ludności - powiększaniem się liczby osób starszych - zbadanie potrzeb i specyfiki poszczególnych grup wiekowych nabiera szczególnego znaczenia. W rezultacie przeprowadzonych analiz wykazano, że wraz z wiekiem zmieniają się preferencje dotyczące miejsc zakupu artykułów mlecznych. Starsi konsumenci chętniej wybierają sklepy osiedlowe, także większy odsetek starszych osób korzysta ze sklepów dyskontowych. Również starsi respondenci częściej podejmowali się samodzielnego wytwarzania podstawowych produktów mlecznych w swoich gospodarstwach. Jeśli chodzi o częstotliwość spożycia, to zaobserwowano pozytywną korelację z wiekiem w kategorii mleka i sera dojrzewającego.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00