Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Factors affecting the level of commercialization among households owning cattle. A case study of Makhado Municipality of Vhembe District, Limpopo Province, South Africa

Tytuł:
Factors affecting the level of commercialization among households owning cattle. A case study of Makhado Municipality of Vhembe District, Limpopo Province, South Africa
Autorzy:
Minyuku, Xitshembiso Appointment
Belete, Abenet
Baloi, Vutomi Arone
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2033354.pdf
Data publikacji:
2022-04-04
Wydawca:
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu. Wydawnictwo Uczelniane
Tematy:
commercialization
households
Multinomial Logistic Regression
Źródło:
Journal of Agribusiness and Rural Development; 2022, 63, 1; 41-50
1899-5241
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This study analyzed the factors affecting the level of commercialization among households owning cattle. The study was conducted at the Makhado Local Municipality of Vhembe District, Limpopo Province, South Africa. The study sampled 150 households owning cattle from five villages within the municipality. Data were collected through a structured questionnaire that was administered face-to-face to the respondents. For empirical reasons, the study used two analytical techniques, namely; Household Comecialisation Index and Multinomial Logistic Regression Model. Empirical results reveal that eight variables were significant in affecting the level of commercialization among households owning cattle. These variables are the marital status of household head, the age of the household head, source of income, the occupation of household, access to market information, distance to the nearest market, membership to farmer organization, and land size. Based on the findings of the study, several policy recommendations were proposed, namely; Encouragement of youth participation in agriculture in general and in cattle production in particular, promotion of gender equality in decision-making, households’ farmer organization, encouragement of market-orientation in cattle production, and establishment of cattle input support programs (e.g., feed, water and disease control).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies