Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

When Competence Hurts: Revelation of Complex Information

Tytuł:
When Competence Hurts: Revelation of Complex Information
Kompetencje a rozumienie złożonych informacji
Autorzy:
Franaszek, Joanna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2033216.pdf
Data publikacji:
2021-09-30
Wydawca:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Kolegium Analiz Ekonomicznych
Tematy:
komunikacja
model nadawcy-odbiorcy
ujawnianie informacji
communication
sender-receiver model
information revelation
Źródło:
Gospodarka Narodowa. The Polish Journal of Economics; 2021, 307, 3; 5-23
2300-5238
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Even when information is complex and the information processing capacity of economic agents uncertain, noisy messages do not necessarily indicate bad news. I exploit this intuition to examine a simple sender – receiver persuasion game in which effective communication about the state of the world depends not only on the sender’s efforts but also on the complexity of that state and the receiver’s competence. In this environment, the sender-optimal equilibria maximise the amount of noise. The receiver faces a ”competence curse” whereby the smart types might end up with less information and a lower payoff than those who are somewhat less competent.

Kiedy informacje przekazywane między agentami ekonomicznymi są złożone, a stopień rozumienia ich – niepewny, „szum” w informacji niekoniecznie oznacza złe wieści. W artykule zbadano prostą grę w perswazję między nadawcą a odbiorcą, w której efektywna komunikacja zależy nie tylko od wysiłków nadawcy, ale również od złożoności świata i kompetencji odbiorcy. W tym modelu równowaga optymalna z punktu widzenia nadawcy maksymalizuje ilość szumu w komunikacji. Odbiorca staje się ofiarą „przekleństwa kompetencji” – typ odbiorcy lepiej radzącego sobie ze złożonym przekazem może uzyskać mniej informacji i niższą wypłatę niż odbiorca o niższych kompetencjach komunikacyjnych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies