Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

CSR activities in the perception of representatives of generation Z

Tytuł:
CSR activities in the perception of representatives of generation Z
Autorzy:
Gajda, Joanna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2033081.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Tematy:
CSR
generation Z
knowledge management
organization management
perception
pokolenie Z
zarządzanie wiedzą
zarządzanie organizacją
odbiór
Źródło:
Organizacja i Zarządzanie : kwartalnik naukowy; 2020, nr 4; 5-18
1899-6116
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Introduction/background: Modern management theories require organizations to recognize 7 the expectations of the environment in order to improve the quality of their products and 8 services. The ability to listen attentively to the needs of stakeholders is one of the key pillars of 9 any company's competitive strategy. The concept of social responsibility, which is based on 10 a long-lasting dialogue with stakeholders, sheds new light on the role of organizations in 11 society, and social engagement promotes obtaining the precious intelligence employed in 12 shaping new sources of value growth. 13 Aim of the paper: The aim of this paper is to present the results of research on the perception 14 of representatives of the Generation Z in the field of corporate social responsibility. 15 The research allowed gathering the information needed to determine the existing state of 16 knowledge of people belonging to this generation with respect to their understanding of the 17 subject of CSR. 18 Materials and methods: The research included 320 students of the Częstochowa University 19 of Technology. The results were subjected to the chi-square independence test. On its basis, 20 it was assessed whether the responses to given questions depended on the field of study of the 21 respondent. 22 Results and conclusions: Only 75% of the respondents indicated that they held knowledge of 23 the problem. Considering their declarations regarding the need to receive more information 24 about CSR, education must be conducted skillfully using appropriate tools. Despite the average 25 level of knowledge of the young generation in the field of CSR, they are positive about it and 26 believe that organizations should be more involved in social activities.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies