Within the academic preparation of future teachers we quite often notice that the students expect pedagogical or didactic disciplines to give them practical advice and guidelines for their teaching, which is logical. However, every experienced pedagogue knows how unrealistic such expectations are. The study of pedagogical sciences offers information basis, but its knowledge does not guarantee pedagogical mastery to any teacher. Our aim is to enrich the existing form of pedagogical programmes by adding a new dimension of personality development, which we want to achieve through psychosomatic disciplines. Completing this kind of preparation should enable the students to develop the so-called pedagogical condition. Graduates in Teacher Training programmes should then be not only academically educated professionals, but also authentic, self-reflecting personalities, capable of taking responsibility for their action.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00