Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Teachers’ Pedagogical Beliefs as Predictors of Teacher Burnout

Tytuł:
Teachers’ Pedagogical Beliefs as Predictors of Teacher Burnout
Autorzy:
Depolli Steiner, Katja
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2031773.pdf
Data publikacji:
2014-09-30
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Tematy:
primary school teachers
teachers’ pedagogical beliefs
teacher burnout
Źródło:
The New Educational Review; 2014, 37; 177-187
1732-6729
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The presented study examined the relationship between teachers’ pedagogical beliefs and their experience of burnout. Its participants were 230 schoolteachers from fourteen Slovenian primary schools. The Questionnaire of Teacher Pedagogical Beliefs and Maslach Burnout Inventory-Educators Survey were applied. The findings suggest pedagogical beliefs as predictors of teacher burnout dimensions. Teachers’ negative pedagogical beliefs about students’ behavior and discipline maintenance are related to a greater experience of emotional exhaustion whilst negative beliefs about teachers’ trust in students and the role and responsibility of the teacher are related to a greater experience of depersonalization and decreases in personal accomplishment.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies