Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Reading and Playing Graphically Narrated Stories in a Live Audio-Play

Tytuł:
Reading and Playing Graphically Narrated Stories in a Live Audio-Play
Autorzy:
Wittig, Caroline R.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2031267.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Uniwersytet Wrocławski. Oficyna Wydawnicza ATUT – Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe
Tematy:
comics and graphic novels
transformation processes
(live) audio-plays
acting out literature
reception processes
literary learning
Golem
Źródło:
Filoteknos; 2020, 10; 398-409
2657-4810
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
By reading, viewing and discussing graphically narrated stories, children developed plays out of pictures and texts. These approaches shall be deepened in the context of an intervention study: in a project-week at a primary school, Anke Kuhl’s comic style novel Lehmriese lebt! [Clay Giant’s Alive!] (2015) will be scenically staged in a live audio-play. In this story, two children unintentionally create a Golem during a game. The Golem’s quest for orienting itself brings about chaos. Finally, its creators can prevent a catastrophe by giving the Golem the right task: to play with them. Reading and playing the comic style novel shall bring narrative resources of the respective art form to the children’s attention, but also change and widen perspectives on the story. The question emerges: how do waves of literary learning become visible in the soundtrack development and implementation of Lehmriese lebt! [Clay Giant’s Alive!]? Therefore focus lies on the children’s imagination, their subjective involvement and their perception of language and pictures in the comic style novel. The scenic development and conversation about it will be audio- and video-recorded. Based on this data, observation protocols and transcripts will be written in order to enable the analysis of verbal and non-verbal expressions. Transformation processes in a multimodal literary context will be explored from two different angles: transformation of the story (written language and pictures are transformed into spoken language and sounds) as well as the liminal experience of the children in the play. The reason for choosing Lehmriese lebt! [Clay Giant’s Alive!] is the Golem-motif, whose core aspects are transformation processes and animation from inanimate materials.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies