Research opportunity: incorporation of human factors in order picking system models Szansa badań: inkorporacja wymagań ergonomii do modeli systemów kompletacji zamówień
A key priority of the European Union’s employment strategy and Europe 2020 is to create
more and better jobs in Europe, while improving their quality and ensuring better working
conditions. In order picking “man-to-goods” workplaces automation still will not be
rational in the near future. This is an example of a working environment where humans are
still central actors and determine their effectiveness and efficiency. Order picking activities
are labour-intensive and time-consuming. Researchers have developed models for planning
order picking activities and increasing the efficiencies of such systems by suggesting different
warehouse layouts, order picking routes or storage assignments. Developed models
for planning order picking activities largely ignore workers’ characteristics, or human factors,
suggesting that they cannot be substantiated, which leads to only partially realistic
results. To fill this obvious gap the authors are trying, with an interdisciplinary approach, to
find ways to incorporate human factors into order picking models and improve working
conditions in order picking processes with a literature review and survey on employees’
perception of working conditions and health problems.
Kluczowym priorytetem strategii zatrudnieniowej Unii Europejskiej i programu Europa
2020 jest stworzenie w Europie większej liczby lepszych miejsc pracy, przy jednoczesnej
poprawie ich jakości oraz zapewnieniu lepszych warunków pracy. W przypadku stanowisk
komplementacji zamówień (człowiek operujący różnymi towarami) wdrażanie automatyki
nadal nie będzie racjonalne w najbliższej przyszłości. Jest to przykład środowiska pracy,
w którym ludzie nadal są głównymi wykonawcami pracy oraz determinują skuteczność
i efektywność całego systemu. Prace na stanowiskach komplementacji zamówień są pracoi
czasochłonne. Dotychczas badacze opracowywali modele planowania zbierania zamówionych
dóbr oraz zwiększenia efektywności takich systemów, sugerując różne układy magazynów,
trasy kompletacji zamówień lub przydział miejsc składowania. Opracowane modele
komplementacji zamówień w dużej mierze ignorowały charakterystyki pracowników lub
szerzej – zagadnienia ergonomii, sugerując, że nie mogą one być skonkretyzowane, co
doprowadziło do tego, że za pomocą tych modeli uzyskano tylko częściowo realne rezultaty.
W celu wypełnienia tej oczywistej luki autorzy próbują za pomocą interdyscyplinarnego
podejścia znaleźć sposób na inkorporację ergonomii do modelowania procesów komplementacji
zamówień. W tym celu, chcąc uzyskać poprawę warunków pracy i optymalizację
stanowisk kompletacji zamówień, w artykule dokonano przeglądu literatury tematu i badań
wśród pracowników odnośnie do ich percepcji warunków pracy i problemów zdrowotnych.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00