Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Differences in Self-Evaluation of Female and Male Students Concerning the Motives for Playing Online Video Games

Tytuł:
Differences in Self-Evaluation of Female and Male Students Concerning the Motives for Playing Online Video Games
Autorzy:
Ružić-Baf, Maja
Radetić-Paić, Mirjana
Debeljuh, Andrea
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2028728.pdf
Data publikacji:
2014-03-31
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Tematy:
online video games
students
gender
motive
Źródło:
The New Educational Review; 2014, 35; 202-211
1732-6729
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper aims at determining the differences in self-evaluation of the motives for playing online video games among university students. The presence of differences between the two genders was built on the assumption that in our cultural environment various gender roles, such as rebellion, non-conformity and refusal to comply with norms, are more typical of the male gender role, and also when it comes to playing online video games. The results of the survey have shown that there are differences between female and male students concerning the motives for playing online video games, which suggests the need to record these indicators, in particular the negative ones, within the university environment.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies