Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Media, informacja a szczepienia przeciw COVID-19

Tytuł:
Media, informacja a szczepienia przeciw COVID-19
Autorzy:
Bałandynowicz-Panfil, Katarzyna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2028484.pdf
Data publikacji:
2022-02-02
Wydawca:
Uniwersytet Gdański. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Tematy:
szczepienia
COVID-19
pandemia
media
vaccination
pandemic
social communication
Źródło:
Media Biznes Kultura; 2021, 2(11); 201-215
2451-1986
2544-2554
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Czwarta fala pandemii COVID-19 stanowi kolejne istotne wyznawanie dla społeczeństw europejskich. Mimo szeroko zakrojonych działań w większości państw nie osiągnięto bezpiecznego poziomu odporności populacyjnej. Dotychczasowe działania i programy rządowe miały na celu nakłonienie jak największej liczby osób do przyjęcia szczepień. Pełna dostępność do nieodpłatnych szczepień przyniosła odmienne poziomy w zakresie udziału osób w pełni zaszczepionych w krajach Unii Europejskiej. W artykule zaprezentowano wstępne wyniki badań nad rolą mediów w kształtowaniu postaw proszczepiennych w Polsce na podstawie krytycznej analizy literatury przedmiotu, danych statystycznych oraz badań empirycznych. Odmienność postaw wobec szczepień przeciw wirusowi SARS-CoV-2 w poszczególnych krajach Unii Europejskiej ma wielopłaszczyznowe uwarunkowania. Należą do nich czynniki o charakterze społecznym, politycznym i kulturowym. Istotną rolę odgrywają informacje, kształtujące postawy społeczne w omawianym zakresie. Jednym z podstawowych źródeł tych informacji są media – zarówno tradycyjne, jak i internetowe. Warto zatem określić siłę mediów w walce o budowę odporności ludności w obliczu pandemii. 

The fourth wave of the COVID-19 pandemic is another significant confession for European societies. Despite extensive efforts, a safe level of population resilience has not been achieved in most countries. Previous actions and government programs aimed at persuading as many people as possible to accept vaccinations. Full availability of free vaccination has brought different levels of participation in fully vaccinated people across the European Union. This article presents the preliminary results of research on the role of the media in shaping pro-vaccination attitudes in Poland, based on a critical analysis of the literature on the subject, statistical data and an empirical research. The differences in attitudes towards vaccination against the SARS-CoV-2 virus in individual European Union countries have multifaceted conditions. These include factors of a social, political and cultural nature. Information plays an important role, shaping social attitudes in the discussed issue. One of the primary sources of this information is media – both traditional and digital. It is therefore worth defining the strength of media in the fight to build population resilience in the face of a pandemic.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies