Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Budowanie relacji w szkole przez odpowiadanie na indywidualne potrzeby uczniów i nauczycieli z wykorzystaniem Process Communication Model®

Tytuł:
Budowanie relacji w szkole przez odpowiadanie na indywidualne potrzeby uczniów i nauczycieli z wykorzystaniem Process Communication Model®
Autorzy:
Hady, Anna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2028415.pdf
Data publikacji:
2020-12-30
Wydawca:
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie. Wydawnictwo Uczelniane
Tematy:
Education
Process Communication Model
communication
psychological needs
relationship
komunikacja
potrzeby psychologiczne
edukacja
relacja
Źródło:
Edukacyjna Analiza Transakcyjna; 2020, 9; 39-53
2299-7466
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł przedstawia podstawowe koncepcje oraz praktyczne zastosowanie w edukacji modelu osobowości Process Communication Model® opracowanego przez amerykańskiego psychologa klinicznego dr Taibiego Kahlera (Pauley, J., Bradley, D., Pauley J., 2002, s. xxiii). Model wskazuje jak skutecznie komunikować się uwzględniając różne typy osobowości poprzez używanie kanałów komunikacji oraz daje klucz do rozpoznawania potrzeb psychologicznych i wynikających z nich indywidualnych motywacji właściwych dla typu bazowego osobowości oraz fazy, czyli aktualnie dominującego typu (Kahler, 2008, s. 45–81, 111–116). Przedstawiono również praktyczne wnioski z zastosowania modelu w obszarze edukacji w szkołach na terenie USA (Donlan, 2003, s. 8-49).

The purpose of this article is to present the basic concepts and practical application of the Process Communication Model® in the field of education. PCM® is a psychological personality model developed by the American clinical psychologist Dr. Taibi Kahler (Pauley, J., Bradley, D., Pauley J., 2002, p. xxiii). The model shows how to communicate effectively taking into account different personality types by using communication channels and gives the key to recognizing psychological needs and the resulting individual motivations specific to the base type of personality and phase, i.e. the currently dominant personality type (Kahler, 2008, pp. 45-81, 111–116). Also practical conclusions from the application of the model in the field of education in schools in the USA are presented (Donlan, 2003, pp. 48-49).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies