Currently, an important issue in multi-criteria decision-making (MCDM) problems are vagueness and lack of precision of decision-making information because of insufficient data and incapability of the decision maker to process the information. Intuitionistic fuzzy sets (IFS) are a solution to eliminate the vagueness and the uncertainty. While fuzzy sets (FS) deal with ambiguity and vagueness problem, IFSs have more advantages. Moreover, the CODAS-SORT method cannot handle the uncertainty and ambiguity of information provided by human judgments. The aim of this study is to develop an IF extension of CODAS-SORT combining this method with the IFS theory. To achieve this, we use the fuzzy weighted Euclidean distance and fuzzy weighted Hamming distance instead of the crisp distances. A case study of a supplier selection assessment is used to clarify the details of our proposed method.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00