Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The effectiveness of training needs analysis and its relation to employee efficiency

Tytuł:
The effectiveness of training needs analysis and its relation to employee efficiency
Skuteczność badania potrzeb szkoleniowych i jej związek ze sprawnością pracowników
Autorzy:
Ludwikowska, K.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/202735.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Politechnika Poznańska. Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej
Tematy:
effectiveness of training
Training Needs Analysis
efficiency
professional development
skuteczność szkolenia
analiza potrzeb szkoleniowych
sprawność
rozwój zawodowy
Źródło:
Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie; 2018, 77; 179-193
0239-9415
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This study investigates how the effectiveness of training process, and its phases, contributes in enhancing the employee efficiency in the social service environment. Selfevaluation questionnaires with the five-point Likert scale were carried out to get primary data. Employee efficiency was measured as the self-perception of the acquired level of qualifications before and after participating in the trainings. Respondents assessed also whether the activities related to the training phases were delivered in the organisational context. The correlation coefficient was used to ascertain the relation between each training phase and employee efficiency. The study results illustrate positive correlation between variables, such as training needs analysis, training transfer and employee efficiency. In this article training needs analysis phase will be evaluated. These findings are significant to design training programs as a part of the continuing professional development which are essential in achieving employee efficiency, and lead to the benefits to the organization.

W artykule przedstawiono, w jaki sposób skuteczność analizy potrzeb szkoleniowych przyczynia się do poprawy sprawności pracowników w środowisku usług socjalnych. W celu uzyskania danych pierwotnych przeprowadzono ankietę samooceny z pięciopunktową skalą Likerta. Sprawność pracowników mierzono jako samopostrzeganie nabytego poziomu kwalifikacji przed i po uczestnictwie w szkoleniach. Respondenci oceniali także, czy działania związane z pozostałymi fazami szkolenia przeprowadzono w kontekście organizacyjnym. Do ustalenia relacji pomiędzy fazami szkolenia a sprawnością pracowników zastosowano współczynnik korelacji. Wyniki badania wskazują na dodatnią korelację między zmiennymi, takimi jak analiza potrzeb szkoleniowych, transfer szkoleń i sprawność pracowników. Niniejszy artykuł koncentruje uwagę na ocenie skuteczności analizy potrzeb szkoleniowych. Wnioski z badań mają kluczowe znaczenie dla projektowania programów szkoleniowych, które są niezbędne do osiągnięcia sprawności pracowników i całej organizacji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies