Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A young audience’s expectations of a contemporary museum of art

Tytuł:
A young audience’s expectations of a contemporary museum of art
Oczekiwania młodej publiczności wobec współczesnego muzeum sztuki
Autorzy:
Kisiel, Przemysław
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2025940.pdf
Data publikacji:
2021-07-15
Wydawca:
Łódzkie Towarzystwo Naukowe
Tematy:
post-millennials
museum of art
expectations of museums
post-millenialsi
muzeum sztuki
oczekiwania wobec muzeum
Źródło:
Przegląd Socjologiczny; 2021, 70, 2; 11-28
0033-2356
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the article is a sociological analysis of the way young visitors (post-millennials) perceive art museums in the context of their expectations in a mobile communications era. This problem is very interesting because young visitors, members of the post-millennial generation, participate in social and cultural life in a quite different way than previous generations. This problem is also very important because just post-millennials will decide the fate of this kind of institution in the not too distant future. The analysis of the perception of museum institutions is based on the results of an empirical study carried out among high school students (16–20 years old). The main areas of interest in this study were their preferences in the style of visiting museum exhibitions, their opinions about the exhibition being visited, and their expectations regarding changes in the formula of presenting art in the museum space.

Celem artykułu jest socjologiczna analiza sposobu postrzegania muzeów sztuki przez przedstawicieli młodego pokolenia zwiedzających (post-millenialsów) w kontekście ich oczekiwań w dobie komunikacji mobilnej. Problem jest bardzo ciekawy, ponieważ młodzi widzowie muzealni, uczestniczą w życiu społecznym i kulturalnym zdecydowanie inaczej niż przedstawiciele poprzednich pokoleń. Poruszany problem jest też bardzo ważny, gdyż właśnie pokolenie millenialsów decydować będzie o losach tego typu instytucji już w niedalekiej przyszłości. Przeprowadzona analiza postrzegania instytucji muzealnych opiera się na wynikach badania empirycznego, przeprowadzonego wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych (16–20 lat). Głównymi obszarami zainteresowań zrealizowanego badania były zarówno preferencje co do stylu zwiedzania wystaw muzealnych, opinie respondentów o odwiedzanych ekspozycjach, jak i oczekiwania, co do zmian w formule prezentacji sztuki w przestrzeni muzealnej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies