Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ pandemii COVID-19 na znaczenie mediów społecznościowych w Tajlandii

Tytuł:
Wpływ pandemii COVID-19 na znaczenie mediów społecznościowych w Tajlandii
The Impact of the COVID-19 Pandemic on Social Media in Thailand
Autorzy:
Majewska, Julia
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2024071.pdf
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Tematy:
media społecznościowe
Tajlandia
COVID-19
Internet
social media
Thailand
Covid-19
Źródło:
Ekonomia XXI Wieku; 2021, 24; 101-115
2353-8929
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest identyfikacja zmian zachodzących w społeczeństwie Tajlandii, dotyczących korzystania z mediów społecznościowych przed pandemią COVID-19 oraz w trakcie jej trwania. Tajlandia uznawana jest za jedno z najbardziej dynamicznie rozwijających się państw Azji Południowo-Wschodniej. Wzrost liczby ludności z dostępem do Internetu w ostatnich latach przyczynia się do atrakcyjności kraju jako obiektu badań nad znaczeniem mediów społecznościowych wśród ludności. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą ankiet internetowych oraz wywiadów skierowanych do Tajlandczyków posiadających konta w serwisach społecznościowych. Uzyskane wyniki pozwoliły na sformułowanie wniosków dotyczących wzrostu zależności człowieka od przestrzeni wirtualnej spowodowanych m.in. pandemią. Średni dzienny czas spędzany w przestrzeni wirtualnej uległ znacznemu wydłużeniu ze względu na wprowadzenie ograniczeń w przemieszczaniu się czy zmianę formy pracy. Wyszukiwane przez Tajlandczyków informacje dotyczą pandemii. Respondenci przeprowadzonego badania nie uważają się za osoby uzależnione bądź spędzające zbyt wiele czasu na korzystaniu z Internetu. Wnioski z przeprowadzonych badań są istotne dla sklepów internetowych, ponieważ wskazują najbardziej popularne media społecznościowe oraz poszukiwane informacje. Nie mniej ważne jest zwrócenie szczególnej uwagi na przyszłe problemy społeczeństwa z możliwymi uzależnieniami oraz zjawiskiem FOMO.

The aim of the article is to identify changes taking place in the Thai society regarding the use of social media before and during the Covid-19 pandemic. Thailand is considered to be one of the most dynamically developing countries in Southeast Asia. The increase in the number of people with access to the Internet in recent years contributes to the country’s attractiveness for research on the importance of social media among the country’s population. The study was conducted using online surveys and interviews addressed to Thai people with accounts on social networking sites. The results allowed to draw conclusions about the increase in human dependence on virtual space, caused, inter alia, by the pandemic. The average daily time spent in the virtual space has increased significantly due to the introduction of restrictions in movement or changes in the form of work. The information searched by the Thai people relates to the pandemic. The survey respondents do not consider themselves addicted or spending too much time using the Internet. The conclusions from the research are important for online stores because they indicate the most popular social media and the information sought. Equally important is to pay special attention to the future problems of society with possible addictions and the phenomenon of FOMO.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies