The aim of the article is to present an exemplary system for recording and analyzing quality costs and to demonstrate that it is helpful in planning and assessing the effectiveness of continuous improvement processes at the operational and strategic level. Various approaches to defining quality costs are described, followed by indicators for assessing effectiveness and tools to collect data on the values of individual groups of quality costs and compare them with financial indicators. The practical part presents a case study on the quality cost accounting system in a medical company and the possibility of using quality cost accounting to plan and evaluate continuous improvement processes and make managerial decisions.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00