Real time terrain generation is a vital part in the development of realistic computer simulations and games. Dynamic terrain generation influences the realism of simulation, because its participants have to adapt to the current environment conditions. Dynamically generated primary terrain is transformed in order to reflect natural phenomena, such as thermal and water erosion, avalanches or glaciers. In this article a possibility of primary terrain transformation with application of artificial neural networks is shown. The networks are trained by evolutionary algorithms to solve a problem of a water erosion phenomenon. Obtained results show that application of such neural networks to this problem can significantly reduce the processing time needed to perform the process of modeling the natural phenomena.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00