Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Implementation and Analysis of Mathematical Modeled Drive Train System in Type III Wind Turbines Using Computational Fluid Dynamics

Tytuł:
Implementation and Analysis of Mathematical Modeled Drive Train System in Type III Wind Turbines Using Computational Fluid Dynamics
Autorzy:
Kabat, Subash Ranjan
Panigrahi, Chinmoy Kumar
Ganthia, Bibhu Prasad
Barik, Subrat Kumar
Nayak, Byamakesh
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2022489.pdf
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Mechaników Polskich
Tematy:
type III wind turbines
gear train
pitch control
gear ratio
pitch angle
yaw system
angular velocity
CFD
Źródło:
Advances in Science and Technology. Research Journal; 2022, 16, 1; 180-189
2299-8624
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper is based on designing a modified rotor for a drivetrain in a Type-III wind turbine system for maximum power generation to work effectively under low and high wind speed and its variation. In this paper three drive trains are designed for the gearbox to provide regulated torque and thrust force. For time to time variation in wind speed the voltage sag and during over speed condition voltage swell problem can be solved by using this modified design. The pitch control, gear box and yaw of the wind turbine basically focused for modification. Mainly the gear box for the rotor causes sluggish motion of the rotor during low wind speed. This paper explained the design of modified rotor control for the gear box in DFIG based (Type-III) wind turbine. Also in this paper how the modified rotor system can be helpful for reactive power control highlighted with comparison with existing models. For designing MATLAB Simulink platform is taken and validated using CFD mechanical design analysis. Using these types of modified drive trains maximum power for the wind turbines is enhanced by 40–60% of its reference value.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies