Globalizacja rynków oraz dynamiczny rozwój technologii informacyjno komunikacyjnych sprawiają, że przedsiębiorstwa muszą systematycznie dostosowywać się do nowych warunków działania. W konsekwencji w warunkach współczesnego rynku, nowe media stały się istotnym obszarem działalności marketingowej przedsiębiorstw. Internet jest obecnie kluczowym kanałem komunikacyjnym, przez co stanowi wyzwanie dla menadżerów. Regularnie zwiększa się liczba abonentów, użytkowników, reklamodawców i firm docierających do klientów drogą elektroniczną, co sprawia, że Internet umożliwia skuteczną promocję przedsiębiorstw. Budowanie i umacnianie relacji z konsumentami – będące stałym elementem budowania przewagi konkurencyjnej na rynku – jest w dzisiejszych czasach możliwe między innymi dzięki możliwości współtworzenia wartości dodanej dla konsumenta w ramach działań szeroko pojętego marketingu społecznościowego, zwanego także social media marketing.
Social media marketing is a rapidly growing form of virtual marketing
and can be classified in context of Web 2.0. philosophy based on a specific, twoway form of communication carried out via social media. As a result, users of
social media are not only customers, but also full-fledged creators of the
published content and active participants of the marketing communications
activities.
The main objective of this work is to present a comprehensive concept
of social media marketing and its critical analysis, with particular emphasis on
the importance of social media in brand management, virtual communities
creation and brand promotion.
The monograph consists of four chapters. The purpose of the first chapter
is to present the specificity of marketing communication of in the era of new
media, to characterize social media marketing and to structure and clarify chosen
concepts of social media with the presentation of their classifications. The first
chapter also describes the impact of the Internet, including social media, on the
information society in the context of development of virtual communities.
The second chapter presents the evolution of social media marketing with its
critical analysis. The concept of social media marketing has been evaluated in
the light of the tribal marketing theory and the Internet development. The
motivations and circumstances of human activity in social media are also
discussed, taking into account the benefits and risks. The issues of creating
virtual brands communities in social media in practice are analysed in the third
chapter. The concept of brand community and its impact on the brand image and
consumer loyalty are discussed. The advantages and disadvantages associated
with the companies activities in social media are also presented. The purpose of
the fourth chapter is a presentation of marketing forms and tools used for the
promotion in social media. The examples of marketing communication activities
of the companies in the Internet have been described and the tools supporting
advertising campaigns in the Internet have been presented. The issues
of manipulation and psychological mechanisms applied in virtual network are
also discussed. The paper concludes with a summary outlining the conclusions.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00