This paper presents how organisational communication, being an important component of organisational behaviour, can be researched from a linguistic perspective with the help of communication audits. Putting the linguistic viewpoint at the forefront means that apart from using established methods such as interviews and questionnaires, the communication auditor collects and analyses real-life oral and written texts produced by auditees. The paper showcases the results of linguistic research into the communication audit, such as the communication audit model and procedures additional to the linguistic form sheet. Following this the paper presents how these research findings may be utilised in teaching practice in order to familiarise students of linguistics with both organisational communication and organisational behaviour.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00