Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Contemporary Reflection on Participation as an Essential Dimension of Philosophy of Education in the Context of The Acting Person

Tytuł:
Contemporary Reflection on Participation as an Essential Dimension of Philosophy of Education in the Context of The Acting Person
Autorzy:
Dancák, Pavol
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2016006.pdf
Data publikacji:
2021-06-28
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Tematy:
individualism
person
participation
solidarity
education
Źródło:
Philosophy and Canon Law; 2021, 7, 1; 1-14
2450-4955
2451-2141
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article considers the problem of the idea of participation as an essential dimension of philosophy of education in the context of Karol Wojtyła’s teachings. It proceeds through the concepts of the person and participation. The paper reflects the need for discussion on philosophy of education due to the treatment of individual freedom in an extremely individualistic way. Wojtyła draws on the philosophies of consciousness and the philosophies of being in order to consider the constitution of our ideas in a manner relevant to the education for being together with all people and creatures, with the universe, with the whole world which gives us our own place.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies