This article considers the problem of the idea of participation as an essential dimension of philosophy of education in the context of Karol Wojtyła’s teachings. It proceeds through the concepts of the person and participation. The paper reflects the need for discussion on philosophy of education due to the treatment of individual freedom in an extremely individualistic way. Wojtyła draws on the philosophies of consciousness and the philosophies of being in order to consider the constitution of our ideas in a manner relevant to the education for being together with all people and creatures, with the universe, with the whole world which gives us our own place.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00