Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Creativity among gifted and non-gifted students

Tytuł:
Creativity among gifted and non-gifted students
Autorzy:
Matrić, Maja
Duh, Matjaž
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2012182.pdf
Data publikacji:
2015-06-30
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Tematy:
creativity
gifted
non-gifted
gender
elementary school
primary school
Źródło:
The New Educational Review; 2015, 40; 247-259
1732-6729
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
An overview of the literature on gifted students suggests that students can be gifted by showing intelligence and/or creative abilities. Whether teachers are able to recognize intelligent and/or creative students is a matter of being skilled and can have a tremendous impact on students’ course of education. In out study, we included students of Slovenian primary schools who were either recognized as gifted or non-gifted by their teachers. To find out what differences occur in the creativity levels of gifted and non-gifted students, their creativity levels were recorded using the LV1Test, measuring their artistic-creative and artistic-appreciative abilities. Data analysis reveals that the gifted students were more successful in gaining a higher average score on the test, as well as the majority of individual items in the test.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies