Z badań nad posługą katechetyczną dla młodzieży w szkole publicznej na przykładzie Liceum Ogólnokształcącego - Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Dębnie w latach 1945-2015
Z badań nad posługą katechetyczną dla młodzieży w szkole publicznej na przykładzie Liceum Ogólnokształcącego - Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Dębnie w latach 1945-2015 Research on the catechetical ministry for youth in public school as an example High School - Secondary School in Debno 1945-2015
Głównym problemem wielu współczesnych ludzi jak i społeczności jest styl życia
oparty na założeniu nieistnienia Pana Boga. Żyją oni tak, „jakby Bóg nie istniał” („etsi Deus
non daretur”). Koncepcja życia opartego na takim założeniu owocuje niekiedy brakiem
ostatecznego sensu życia. Jest zjawiskiem obserwowalnym, że uczniowie wywodzący się
ze środowisk żyjących według własnego programu „etsi Deus non daretur” pojawiają się
sporadycznie lub częściej wraz ze swoją klasą także na lekcjach religii.
W ciągu minionych siedemdziesięciu lat katechizacji młodzieży z Liceum Ogólnokształcącego – Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Dębnie są zauważalne zmiany
w mentalności ludzi współtworzących katechezę. Takie zmiany sporadycznie stają się
przyczyną powstawania problemów w zakresie kształcenia czy religijnego wychowania,
ale nie są to problemy na bieżąco nierozwiązywalne. Mimo braku gruntownych naukowych
badań w tym zakresie z napotkanymi problemami muszą się zmierzyć nie tylko katecheci,
ale także młodzież i jej rodzice
In the last seventy years of catechism of youth from the High School – Upper Secondary School No 1 in Debno, noticeable changes in the mentality of people co-creating the Catechesis as well as the changes in the external conditions of Catechesis can be Observed. Such changes result in many problems That the contemporary catechism must face. The main issue lies in individual people and numerous communities perceiving life based on the model “as if God did not exist.” Such concept of life based on “etsi Deus non daretur” is sometimes accompanied by a lack of ultimate meaning in life. Every so often, in many people and communities of the existence does not require an essence for themselves or any whatsoever. Despite the fact. That the pupils from dry communities attend the Catechesis, they are not fully aware of the reason why they are attending it. There is no current research Concerning the influence of dry stereotype on young people, Their parents as well as catechists.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00