The problem of slip stabilization and tracking in railway vehicle applications is considered. A nonlinear adaptive control compensating for unknown disturbance in motion dynamics such as: friction, contact force variations and air resistance is proposed. The control is based on approximate models with adaptive parameters. The stability of several control algorithms is proven and performance of the derived controllers is investigated. The proposed controllers are evaluated in numerical simulations and by DSP application to slip control in a friction gear driven by a permanent magnet synchronous motor.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00