Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Family involvement in schooling. A North Portugal Portrait by elementary students

Tytuł:
Family involvement in schooling. A North Portugal Portrait by elementary students
Autorzy:
Freires, Thiago
Pereira, Fátima
Santos, Carolina
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2005007.pdf
Data publikacji:
2016-06-30
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Tematy:
family involvement
parental involvement
schooling trajectories
narratives
Źródło:
The New Educational Review; 2016, 44; 52-61
1732-6729
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Family involvement in education is highlighted as a key factor to boost students’ success. In this paper, we analyze ninth-graders’ discourses on how they see family participation in school-related activities. data derive from 38 biographical interviews involving students from eight public schools from North Portugal. Following a narrative approach, findings emphasize that active involvement of parents make up a fundamental dimension for the consolidation of educational projects. data reveal that mothers play a leader role in the educational setting, while fathers’ lack of participation can impact negatively on students’ trajectories. In addition, research indicates that an extended family can emerge as crucial to the maintenance of a schooling project.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies