Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Development of a Thematic Module Based on Numbered Heads Together (NHT) Cooperative Learning Model for Elementary Students in Ambon, Moluccas-Indonesia

Tytuł:
The Development of a Thematic Module Based on Numbered Heads Together (NHT) Cooperative Learning Model for Elementary Students in Ambon, Moluccas-Indonesia
Autorzy:
Leasa, Marleny
Talakua, Melvie
Batlolona, John Rafafy
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2004843.pdf
Data publikacji:
2016-12-31
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Tematy:
module
thematic
NHT
4D
Źródło:
The New Educational Review; 2016, 46; 174-185
1732-6729
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This study aimed to examine the effectiveness and practicality of modules used to teach the elementary students in Ambon, Moluccas, Indonesia and as a result generate a thematic module based on Numbered Heads Together (NHT) cooperative learning model. We adopted a 4D development model, which comprises four stages: define, design, develop, and disseminate to produce the module. A survey and interviews were conducted at the define stage and the results proved that the students used modules which only accommodate the traditional learning model. These modules did not provide the students with activities which could help improve their thinking skills. At the define stage, a thematic module was created and at the develop stage, it was revised based on suggestions from experts and the results of the field try-outs. The use of the module showed a significant improvement in student achievement. The final step of the development of the module was performed by providing teachers with a training program on teaching resources and lesson study. Future research is expected to be empirical so that it can investigate the effect of the thematic module on students’ higher order thinking skills.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies