Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Metaverse– nadmierny szum czy nowe szanse dla biznesu? (cz. 1)

Tytuł:
Metaverse– nadmierny szum czy nowe szanse dla biznesu? (cz. 1)
Metaverse – excessive hype or new business opportunities?
Autorzy:
Szpringer, Włodzimierz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/19994227.pdf
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Tematy:
metaverse
platformy cyfrowe
konkurencja
regulacja
ochrona danych oraz własności intelektualnej i przemysłowej
blockchain
NFT
digital platforms
competition
regulation
protection of data and intellectual property
Źródło:
Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie; 2023, 68, 2; 55-67
1896-656X
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu (cz.1) jest analiza metaverse z perspektywy kluczowych wyzwań dla regulacji, jak również kwestie szans i zagrożeń dla biznesu. Istnieją różnice poglądów na temat potencjalnych implikacji metaverse na ludzi i biznes. Część badaczy sądzi, że jest to tylko inkrementalny rozwój rozszerzonej (mieszanej) rzeczywistości, trend rozwoju serwisów społecznościowych, gamingu i rozrywki, bez cech przełomowej innowacji. Inni wskazują na jakościowe zmiany środowiska Internetu, już obecnie wpływające na penetrację metaverse przez korporacje i nowe modele biznesowe. Metody badawcze to przegląd literatury, prawa i orzecznictwa, z uwzględnieniem ekonomicznej analizy prawa.

The aim of the article (part 1) is to analyze the metaverse from the perspective of key challenges for regulation. The analysis continues with the issue of opportunities and threats for business. There are different opinions about the potential implications of the metaverse for people and business. Some researchers believe that this is just an incremental development of augmented (mixed) reality, a trend of social networking, gaming and entertainment development, without the features of a disruptive innovation. Others point to qualitative changes in the Internet environment, already affecting the penetration of the metaverse by corporations and new business models. Research methods are – a review of literature, law and jurisprudence, including the economic analysis of law.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies